onsdag 18 augusti 2010

Virkad väska

Idag har jag äntligen fått färdigt en väska som jag har knåpat på några dagar nu! Inspirationen till väskan har jag fått från Fru Inez virkblogg.. har dock gjort den på mitt egna lilla vis! Väskan är utrustad med diverse ateraljer så som reglerbart axelband, magnetlås och en liten ficka för småsaker eller mobil..

Har använt mig av ett garn som heter Hjerte (vitt) och ett som heter Flox (brunt) när jag virkat. Väskan består av 12 + 12 rutor som är hopvirkade med 10 rader fastmaskor i sidorna och undertill.

Axelbandet, magnetlåset och fodertyget är alltihop inhandlat på panduro

2 kommentarer:

  1. Supersnygg! Gillar fodertyget skarpt!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Ja fodret är ett skojigt inslag... är jättenöjd med det! Egentligen var jag ute efter ett brunt tyg med vita prickar men jag tror detta blev bättre!

    SvaraRadera