onsdag 8 februari 2012

Fleecefodrad scarf

Har sytt en fleecefodrad scarf som jag har tänkt ge bort i present. Gjorde en i början av vintersäsongen till A utifrån ett eget mönster och den har varit flitigt använd. När jag satt och sydde slog tanken mig att jag ska dela med mig av mönstret i bloggen! Just nu har jag skickat iväg mönstret till en pysslig vän för test ;) Om inga korrigeringar behöver göras kommer mönstret tillsammans med en tutorial inom några dagar!

Framsidan i jersey från stoff och stil och baksidan är gjord i vit microfleece från
samma ställe.




2 kommentarer:

  1. Både snygg o varm = ultimat! Kanske en sån där jag borde ha när jag åker till Idre! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde du nog :) Den är mjuk och gosig!! Dock får du nog förstora mönstret för att den ska kännas bekväm!

      Radera