fredag 25 november 2011

One Piece

Satt med dottern och klickade runt på nätet när vi hamnade i ett syforum på facebook och hon fick span på en One Piece och önskade sig en. I början på veckan var jag på jakt efter tyg till julgardiner så jag lämnade skruttet på förskolan och tog den lilla med mig och styrde kosan mot Kinna och Skroten. Fann inget bra gardintyg men istället fick jag med mig collegetyg och ett rött härligt retrotyg som jag är lite smått förälskad i. Mönstret kommer från Stoff och Stil, men jag har inte varit riktigt nöjd med utseendet utifrån mönstret så jag har gjort en hel del ändringar. I syforumet har jag sett många som syr så superfina fickor på sina barnkläder så jag gjorde en egen variant som jag blev jättenöjd med. Har även fodrat huvan och sytt på muddar i ärm och benslut. Måste säga att det var ett riktigt roligt projekt!! Har aldrig sytt vare sig fickor, dragkedja eller huva innan men inget av momenten var speciellt svåra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar