måndag 14 maj 2012

Mer sommarkläder!

Det finns så himla fina vävda tyger på Åhléns och det bästa är att dom inte kostar skjortan! Allihop är verkligen superfina! Fortsätter med att fylla på i barnens sommargarderober, har nu sytt den första klänningen till E. Gillar inte när barn som kryper har klänning eftersom det mest blir bylsigt och i vägen men jag är helt övertygad om att lillpluttan kommer börja gå i sommar men tanke på hennes aktivitet och våghalsiga försöka att släppa taget när hon står upp. 

Det fick bli en singoalla till E, älskar att sy sådana. Det är så enkelt och dom blir så fina.. Gjorde rullfåll i ärmsluten och nertill. Dock blir inte vävda tyger vågiga när man rullfållar så för att få sån effekt sydde jag ett band 3 cm från nederkanten i ärmen som jag satte resår i, ett av mina lyckade experiment :)
Till A har jag sytt en vändbar förklädesklänning, hon gillar att man kan vränga den så har man en helt ny klänning, ja hon är klänningstokig ;) 


Äntligen har jag hittat ett bra användningsområde för mina KAM-knappar i storlek 16, fungerar kanon på vävt tyg!!
Baksidan

Insidan på klänningen, samma småblommiga tyg som förekommer i det första tyget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar