torsdag 3 maj 2012

Sommarfilt och syjunta

Nu dessa varma dagar har jag märkt ett behov av att ha en svalare filt i vagnen. Känns alldeles lagom med två lager jersey, skyddar bra mot sol och blåst. Filten är 70x100 och för första gången (vad jag kan minnas i alla fall) har jag kantat med jersey.

Tyger kommer från Myrins
I helgen som var så packade jag och A in oss i bilen och styrde kosan mot Linköping där vi besökte Jenny med familj i deras sommarstuga :) Symaskinerna var med och tanken var väl att jag skulle fått sytt massa roliga grejer, framförallt sommarkläder till barnen men jag tror nog att jag tog priset i ineffektivitet :) En picknickväska var det enda som jag färdigställde och med hem hade jag en halv pyjamas och ett par shorts utan resår :) Men nu har jag fått färdigt dem i alla fall!


Shortsen är sydda i fiskbensmönstrat collegetyg från Lilofant

Samma fiskbensmönstrade tyg från Lilofant fast i jersey. Kommer nog inte våga sy mer i det nu på ett tag eftersom det är osäkert om det kommer komma in igen!

Deltar i en väsk-sew along med ett gäng sytokar från västkusten och den hann jag i alla fall med att sy i helgen. Eftersom det är en picknickväska har jag valt att göra insidan av avtorkningsbart tyg så valet föll på textilvaxduk. Både yttertyg och vaxduk är inhandlat på Stoff och stil.

1 kommentar: