måndag 23 april 2012

Bandkantare!

Har suktat ett tag efter en Janome Cpx med bandkantare till. Men det får vänta, måste spara ihop till en först ;) Dock går det att sy med bandkantare med den vanliga hushållsmaskinen,  men det finns tyvärr inte många märken som har sådana och som dessutom ska passa för stretchiga tyger. För en vecka sedan fick jag nys om en bandkantare som inte var så dyr så jag slog till och köpte en för 3 vik som blir ca 14mm bred som fastsydd, för 100:- ca på ebay (us). Den är egentligen gjord för industriella maskiner. Fick hem den idag och jag säger bara HURRA! Jag har lyckats sätta fast den med hjälp av ett resårband och en tejpbit på min Husqvarna Lily och det fungerar så bra! 

Bara att tuta och köra med tvillingnålen, fungerade fint att 
både sy rakt fram och svänga runt... Här har jag kantat med trevikt interlock. 
Testade även mudd från Stoff och stil, det gick men det blev inte så bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar