söndag 14 mars 2010

Mössan!!

Dom senaste inläggen har tillägnats lilltrollets mössa och nu är den klar!! Skojigt att virka när det går så snabbt! Började på en mössa men randningen kändes inte bra så jag började om och blev desto nöjdare! Meningen var att jag skulle brodera en stjärna framtill men jag fick inte till något bra mönster så den idén ligger på is!

Imorgon ska jag eventuellt påbörja ett par raggsockor, blev så inspirerad av ett par sockor som en vän gjort så jag inhandlade ett melerat raggsocksgarn när jag var på garnshopping i förmiddags. Har lite andra saker att ta i tu med så vi får se om jag hinner under morgondagen!

1 kommentar:

  1. Vilka fina färger! Det är så roligt med virkade mössor.

    Om du ska sticka sockor kan jag säga att jag tycket att det var väldigt trevligt att det bara var de översta cm som var ribstickade och resten slätstickning. Det gick jättesnabbt!

    SvaraRadera